Tadeusz Klimczyk "Największe starcie pancerników"

Podtytuł "Największego starcia pancerników" (wydanego jako 15 tom "Biblioteki magazynu Morze Statki i Okręty") to "Bitwa jutlandzka" — co zresztą jest oczywiste dla każdego kto zna historię wojen na morzu (ale obawiam się, że tylko dla nich).

Książka budziła początkowo moją nieufność — ma ona formę samego magazynu Morze Statki i Okręty: A4, 118 stron, niby całkiem sporo, ale jednak sprawia wrażenie czasopisma, a nie książki, czasopismo zaś niemal z definicji jest czymś skromnym, niesolidnym. Tymczasem Klimczyk napisał naprawdę dobrą i wcale sporą (drobny druk, mimo dużej liczby ilustracji) książkę. Może wprowadzenie — czyli to co poprzedzało bitwę rozegraną 31 maja - 1 czerwca 1916 roku na Morzu Północnym ("bitwę jutlandzką" wg Brytyjczyków i większości świata, "bitwę pod Skagerrakiem" wg Niemców), oraz podsumowanie, są względnie skromnie opisane. Poza tym mamy jednak sporo szczegółów, solidne dociekanie, weryfikowanie wielu źródeł.

Największe uwagi miałem do składu — tekst zawiera sporo błędów (spacje przedzielające słowa).