Bjarne Stroustrup “Język C++”

Książka autora języka C++ o języku C++. Właściwie to podręcznik akademicki… Właściwie to widziałem lepiej przedstawiające wiedzę… Ale jednak, autor łączy doświadczenie, trochę szersze niż czysto programistyczno-inżynierskie spojrzenie, oraz poczucie humoru. I za to go cenie. (Nie licząc stworzenia bardzo udanego języka programowania.)

“Organizacja, która traktuje swoich programistów jak osoby niesprawne umysłowo, wkrótce będzie miała programistów gotowych i zdolnych do działania jedynie jako takie właśnie osoby.”

“Zarządzający organizacjami często zapominają o tym, że składają się one z ludzi. Popularna jest opinia, że programiści są równi i wymienni. Jest to błąd myślowy, który może zniszczyć organizację, gdyż powoduje odchodzenie najbardziej efektywnych pracowników i skazuje tych, którzy pozostają, na pracę na poziomie poniżej ich możliwości. Ludzie są wymienni tylko wtedy, kiedy nie pozwala się im wykorzystywać ich uzdolnień, które umożliwiają wzniesienie się powyżej absolutnego minimum, wymaganego dla danego zadania. Tak więc wymienność jest nieludzką i prowadzącą do marnotrawstwa fikcją.”

“• Bądź świadom tego, co chcesz osiągnąć.
• Ustal ściśle określone cele.
• Nie próbuj stosować technicznych rozwiązań do socjologicznych problemów.”

“Tę obserwację podsumowano następująco: “Szaleństwo jest dziedziczne, człowiek zaraża się tym od swoich dzieci”.”

“Mówi się, że osoby programujące w Lispie wiedzą, że zarządzanie pamięcią, jest tak ważne, że nie można go zostawić użytkownikom, a osoby programujące w C wiedzą, że zarządzanie pamięcią jest tak ważne, że nie można go zostawić systemowi.”